Ai o firmă? Tot ce trebuie să știi astăzi despre prelungire sediu social
Luni, 15 Mai, 2023
Datorită digitalizării din zonele fiscale și de business și mulțumită existenței firmelor specializate la care poți apela, astăzi este mult mai ușor pentru tine să gestionezi birocrația firmei. Citește în continuare pentru a afla cât de puține lucruri trebuie să știi în ziua de azi despre procedura de prelungire sediu social.
Prelungire
Când ți-ai înființat firma, ai declarat un sediu social pentru aceasta, fie la tine acasă, fie printr-un contract de comodat la o altă adresă, fie la un cabinet de avocat. De la înființare a trecut ceva timp, așa că se apropie momentul în care valabilitatea contractului datorită căruia adresa respectivă are rol de sediu social expiră.
Necesitate
Apare necesitatea prelungirii valabilității sediului social (cu precizarea că la cabinetul avocatului nu mai este posibil). Dacă nu rezolvi situația, se poate ajunge până la o suspendare activitate firmă, hotărâtă de ANAF la 30 de zile după ce te notifică de faptul că nu ai acționat la timp. Cu alte cuvinte, autoritățile au răbdare cu tine.
Consecințe
Dacă nici atunci nu vei efectua o prelungire de sediu social, riști ca firma să îți fie chiar desființată de o instanță, dacă orice parte interesată va solicita acest lucru – poate fi chiar Registrul Comerțului. Cel mai probabil nu vrei să riști asta, așa că te interesezi de valabilitatea trecută în actele privind sediul social și de ce pași ai de făcut când data trecută acolo se apropie de tine.
Riscuri
În cazul în care nu ai SRL, ci PFA, consecințele neprelungirii valabilității menționate mai sus nu vor fi atât de grave, deși tot vor exista neplăceri. În altă ordine de idei, firma plătitoare de TVA va pierde codul de TVA, iar ownerul se va alege timp de câteva luni cu cazier fiscal.
Documente
Dacă dorești să eviți efectele nefaste de mai sus, iată ce documente e necesar să pregătești pentru a i le înainta unei firme specializate, ce se ocupă de SRL-uri sau de contabilitate PFA:
- La contractul de comodat închei un act adițional de prelungire a valabilității sau închei pur și simplu un altul, care să vizeze aceeași adresă;
- Actele business-ului tău, cele de la înființare;
- Actul tău de identitate, deci al titularului.
Doar atât.
Pe acestea i le trimiți firmei specializate care le verifică, apoi completează pentru tine cererile și formularele aferente; pe toate acestea le va încarca pe platforma ONRC, la secțiunea aferentă.
Atenție!
Dacă nu găsești nicăieri data expirării valabilității sediului SRL-ului sau PFA-ului tău, ONRC îți va înmâna un certificat constatator care o va conține. Pe baza lui vei ști când se impune să acționezi în sens de prelungire sediu social.
Înainte?
În trecut, trebuia ca tu să faci toți pașii, să completezi manual toate aceste documente, să cumperi și dosar cu șină și să faci mai multe drumuri la ANAF și Registrul Comerțului... Complicat. În ziua de azi este mult mai simplu să rezolvi cu procesul acesta de prelungire – grație digitalizării și grație firmelor prestatoare de servicii pentru SRL-uri și de contabilitate PFA.
Alte stiri