HG/300/2006, santiere temporare sau mobile
HOTĂRÂRE nr. 300 din 2 martie 2006
privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru santierele temporare sau mobile
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 252 din 21 martie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adopta prezenta hotărâre.
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezenta hotărâre stabileşte cerinţele minime de securitate şi sănătate în munca pentru santierele temporare sau mobile.
ART. 2
Prezenta hotărâre nu se aplica activităţilor de foraj şi extracţie din industria extractiva.
ART. 3
Prevederile legislaţiei naţionale care transpun Directiva 89/391/CEE se aplica domeniului prevăzut la art. 1 fără a aduce atingere prevederilor mai restrictive şi/sau specifice ale prezentei hotărâri.
ART. 4
În înţelesul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile de mai jos se definesc după cum urmează:
a) şantier temporar sau mobil, denumit în continuare şantier, - orice şantier în care se desfăşoară lucrări de construcţii sau de inginerie civilă, a căror lista neexhaustiva este prevăzută în anexa nr. 1;
b) beneficiar (investitor) - orice persoana fizica sau juridică pentru care se executa lucrarea şi care asigura fondurile necesare realizării acesteia;
c) manager de proiect - orice persoana fizica sau juridică, autorizata în condiţiile legii şi desemnată de către beneficiar, insarcinata cu organizarea, planificarea, programarea şi controlul realizării lucrărilor pe şantier, fiind responsabilă de realizarea proiectului în condiţiile de calitate, costuri şi termene stabilite;
d) proiectantul lucrării - orice persoana fizica sau juridică competenta care, la comanda beneficiarului, elaborează documentaţia de proiectare;
e) şef de şantier - persoana fizica desemnată de către antreprenor sa conducă realizarea lucrărilor pe şantier şi sa urmărească realizarea acestora conform proiectului;
f) antreprenor (constructor, contractant, ofertant) - orice persoana fizica sau juridică competenta care executa lucrări de construcţii-montaj, în baza unui proiect, la comanda beneficiarului;
g) subantreprenor (subcontractant) - orice persoana fizica sau juridică care îşi asuma contractual fata de antreprenor sarcina de a executa lucrări de construcţii-montaj de specialitate, prevăzute în proiectul lucrării;
h) lucrator independent - orice persoana fizica autorizata care realizează o activitate profesională în mod independent şi îşi asuma contractual fata de beneficiar, antreprenor sau subantreprenor sarcina de a realiza pe şantier lucrări pentru care este autorizat;
i) coordonator în materie de securitate şi sănătate pe durata elaborării proiectului lucrării - orice persoana fizica sau juridică competenta, desemnată de către beneficiar şi/sau de către managerul de proiect pe durata elaborării proiectului, având atribuţiile prevăzute la art. 54;
j) coordonator în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrării - orice persoana fizica sau juridică desemnată de către beneficiarul lucrării şi/sau de către managerul de proiect pe durata realizării lucrării, având atribuţiile prevăzute la art. 58.
CAP. II
Coordonatori în materie de securitate şi sănătate
ART. 5
Coordonarea în materie de securitate şi sănătate trebuie sa fie organizată atât în faza de studiu, conceptie şi elaborare a proiectului, cat şi pe perioada executării lucrărilor.
ART. 6
Atunci când la elaborarea proiectului participa mai mulţi proiectanţi, beneficiarul şi/sau managerul de proiect trebuie sa desemneze un coordonator în materie de securitate şi sănătate pe durata elaborării proiectului lucrării.
ART. 7
Atunci când la realizarea lucrărilor pe şantier participa mai mulţi antreprenori, un antreprenor şi unul sau mai mulţi subantreprenori, un antreprenor şi lucrători independenţi ori mai mulţi lucrători independenţi, beneficiarul şi/sau managerul de proiect trebuie sa desemneze un coordonator în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrării.
ART. 8
Funcţia de coordonator în materie de securitate şi sănătate pe durata elaborării proiectului lucrării şi funcţia de coordonator în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrării sau a interventiilor ulterioare pot fi deţinute de aceeaşi persoana.
ART. 9
Pentru a-şi putea îndeplini atribuţiile, coordonatorii în materie de securitate şi sănătate trebuie:
a) sa participe la toate etapele de elaborare a proiectului şi de realizare a lucrării;
b) sa fie invitaţi la toate întrunirile care privesc elaborarea proiectului şi realizarea lucrării;
c) sa primească şi, dacă este cazul, sa solicite managerului de proiect şi antreprenorului elementele necesare îndeplinirii sarcinilor sale;
d) sa întocmească şi sa ţină la zi registrul de coordonare prevăzut la art. 36.
CAP. III
Instrumente ale coordonării
SECŢIUNEA 1
Planul de securitate şi sănătate
ART. 10
Beneficiarul lucrării sau managerul de proiect trebuie sa asigure ca, înainte de deschiderea şantierului, sa fie stabilit un plan de securitate şi sănătate, conform art. 54 lit. b).
ART. 11
Planul de securitate şi sănătate este un document scris care cuprinde ansamblul de măsuri ce trebuie luate în vederea prevenirii riscurilor care pot aparea în timpul desfăşurării activităţilor pe şantier.
ART. 12
Planul de securitate şi sănătate trebuie sa fie redactat încă din faza de elaborare a proiectului şi trebuie ţinut la zi pe toată durata efectuării lucrărilor.
ART. 13
Planul de securitate şi sănătate trebuie sa fie elaborat de coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata elaborării proiectului lucrării.
ART. 14
În situaţia în care proiectul este elaborat de un singur proiectant, acesta răspunde de elaborarea planului de securitate şi sănătate.
ART. 15
Pe măsura ce sunt elaborate, planurile proprii de securitate şi sănătate ale antreprenorilor trebuie sa fie integrate în planul de securitate şi sănătate.
ART. 16
Planul de securitate şi sănătate trebuie sa facă parte din proiectul lucrării şi sa fie adaptat conţinutului acestuia.
ART. 17
Planul de securitate şi sănătate trebuie:
a) sa precizeze cerinţele de securitate şi sănătate aplicabile pe şantier;
b) sa specifice riscurile care pot aparea;
c) sa indice măsurile de prevenire necesare pentru reducerea sau eliminarea riscurilor;
d) sa conţină măsuri specifice privind lucrările care se încadrează în una sau mai multe categorii cuprinse în anexa nr. 2.
ART. 18
La elaborarea planului de securitate şi sănătate trebuie sa se ţină seama de toate tipurile de activităţi care se desfăşoară pe şantier şi sa se identifice toate zonele în care se desfăşoară lucrările cuprinse în anexa nr. 2.
ART. 19
Planul de securitate şi sănătate trebuie sa conţină cel puţin următoarele:
a) informaţii de ordin administrativ care privesc şantierul şi, dacă este cazul, informaţii care completează declaraţia prealabilă prevăzută la art. 47;
b) măsuri generale de organizare a şantierului stabilite de comun acord de către managerul de proiect şi coordonatorii în materie de securitate şi sănătate;
c) identificarea riscurilor şi descrierea lucrărilor care pot prezenta riscuri pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor;
d) măsuri specifice de securitate în munca pentru lucrările care prezintă riscuri; măsuri de protecţie colectivă şi individuală;
e) amenajarea şi organizarea şantierului, inclusiv a obiectivelor edilitar-sanitare, modalităţi de depozitare a materialelor, amplasarea echipamentelor de munca prevăzute de antreprenori şi subantreprenori pentru realizarea lucrărilor proprii;
f) măsuri de coordonare stabilite de coordonatorii în materie de securitate şi sănătate şi obligaţiile ce decurg din acestea;
g) obligaţii ce decurg din interferenta activităţilor care se desfăşoară în perimetrul şantierului şi în vecinătatea acestuia;
h) măsuri generale pentru asigurarea menţinerii şantierului în ordine şi în stare de curăţenie;
i) indicaţii practice privind acordarea primului ajutor, evacuarea persoanelor şi măsurile de organizare luate în acest sens;
j) modalităţi de colaborare între antreprenori, subantreprenori şi lucrătorii independenţi privind securitatea şi sănătatea în munca.
ART. 20
Măsurile de coordonare stabilite de coordonatorii în materie de securitate şi sănătate şi obligaţiile ce decurg din acestea trebuie sa se refere, în special, la:
a) căile sau zonele de deplasare ori de circulaţie orizontale şi verticale;
b) condiţiile de manipulare a diverselor materiale, în particular, în ceea ce priveşte interferenta instalaţiilor de ridicat aflate pe şantier sau în vecinătatea acestuia;
c) limitarea manipulării manuale a sarcinilor;
d) delimitarea şi amenajarea zonelor de depozitare a diverselor materiale, în mod deosebit dacă se depoziteaza materiale sau substanţe periculoase;
e) condiţiile de depozitare, eliminare sau de evacuare a deşeurilor şi a materialelor rezultate din daramari, demolări şi demontari;
f) condiţiile de ridicare a materialelor periculoase utilizate;
g) utilizarea mijloacelor de protecţie colectivă şi a instalaţiei electrice generale;
h) măsurile care privesc interactiunile de pe şantier.
ART. 21
Planul de securitate şi sănătate trebuie sa fie completat şi adaptat în funcţie de evoluţia şantierului şi de durata efectivă a lucrărilor sau a fazelor de lucru.
ART. 22
Planul de securitate şi sănătate trebuie sa se afle în permanenta pe şantier pentru a putea fi consultat, la cerere, de către inspectorii de munca, inspectorii sanitari, membrii comitetului de securitate şi sănătate în munca sau de reprezentanţii lucrătorilor, cu raspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii.
ART. 23
Planul de securitate şi sănătate trebuie sa fie păstrat de către managerul de proiect timp de 5 ani de la data recepţiei finale a lucrării.
SECŢIUNEA a 2-a
Planul propriu de securitate şi sănătate
ART. 24
Planul propriu de securitate şi sănătate cuprinde ansamblul de măsuri de securitate şi sănătate specifice fiecărui antreprenor sau subantreprenor.
ART. 25
Atunci când un antreprenor se angajează sa realizeze lucrări pe şantier, acesta trebuie sa pună planul propriu de securitate şi sănătate la dispoziţia managerului de proiect, beneficiarului sau coordonatorilor în materie de securitate şi sănătate, după caz.
ART. 26
Antreprenorul trebuie sa stabilească acest plan în cel mult 30 de zile de la data contractării lucrării.
ART. 27
Planul propriu de securitate şi sănătate trebuie sa fie armonizat cu planul de securitate şi sănătate al şantierului.
ART. 28
Antreprenorul care executa cu unul ori mai mulţi subantreprenori, în totalitate sau o parte din lucrările care trebuie sa respecte prevederile planului de securitate şi sănătate, trebuie sa le transmită acestora un exemplar al planului propriu şi, dacă este cazul, un document care cuprinde măsurile generale de securitate şi sănătate pentru lucrările şantierului ce intra în responsabilitatea sa.
ART. 29
La elaborarea planului propriu de securitate şi sănătate subantreprenorul trebuie sa ţină seama de informaţiile furnizate de către antreprenor şi de prevederile planului de securitate şi sănătate al şantierului.
ART. 30
Subantreprenorul trebuie sa elaboreze planul propriu de securitate şi sănătate în cel mult 30 de zile de la data contractării lucrării cu antreprenorul.
ART. 31
Planul propriu de securitate şi sănătate trebuie sa conţină cel puţin următoarele:
a) numele şi adresa antreprenorului/subantreprenorului;
b) numărul lucrătorilor pe şantier;
c) numele persoanei desemnate sa conducă executarea lucrărilor, dacă este cazul;
d) durata lucrărilor, indicând data începerii acestora;
e) analiza proceselor tehnologice de execuţie care pot afecta sănătatea şi securitatea lucrătorilor şi a celorlalţi participanţi la procesul de munca pe şantier;
f) evaluarea riscurilor previzibile legate de modul de lucru, de materialele utilizate, de echipamentele de munca folosite, de utilizarea substanţelor sau preparatelor periculoase, de deplasarea personalului, de organizarea şantierului;
g) măsuri pentru asigurarea sănătăţii şi securităţii lucrătorilor, specifice lucrărilor pe care antreprenorul/subantreprenorul le executa pe şantier, inclusiv măsuri de protecţie colectivă şi măsuri de protecţie individuală.
ART. 32
Înainte de începerea lucrărilor pe şantier de către antreprenor/subantreprenor, planul propriu de securitate şi sănătate trebuie sa fie consultat şi avizat de către coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrării, medicul de medicina muncii şi membrii comitetului de securitate şi sănătate sau de către reprezentanţii lucrătorilor, cu raspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor.
ART. 33
Planul propriu de securitate şi sănătate trebuie sa fie actualizat ori de câte ori este cazul.
ART. 34
Un exemplar actualizat al planului propriu de securitate şi sănătate trebuie sa se afle în permanenta pe şantier pentru a putea fi consultat, la cerere, de către inspectorii de munca, inspectorii sanitari, membrii comitetului de securitate şi sănătate în munca sau de reprezentanţii lucrătorilor, cu raspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor.
ART. 35
Planul propriu de securitate şi sănătate trebuie sa fie păstrat de către antreprenor timp de 5 ani de la data recepţiei finale a lucrării.
SECŢIUNEA a 3-a
Registrul de coordonare
ART. 36
Registrul de coordonare cuprinde ansamblul de documente redactate de către coordonatorii în materie de securitate şi sănătate, informaţii privind evenimentele care au loc pe şantier, constatările efectuate şi deciziile luate.
ART. 37
Coordonatorii în materie de securitate şi sănătate trebuie sa consemneze în registrul de coordonare:
a) numele şi adresele antreprenorilor, subantreprenorilor şi data intervenţiei fiecăruia pe şantier;
b) lista cu efectivul lucrătorilor pe şantier şi durata prevăzută pentru efectuarea lucrărilor;
c) evenimentele importante care trebuie luate în considerare la realizarea proiectului, respectiv a lucrărilor, constatările şi deciziile adoptate;
d) observaţiile, informaţiile şi propunerile privind securitatea şi sănătatea în munca aduse la cunostinta beneficiarului, managerului de proiect sau celor care intervin pe şantier şi eventualele raspunsuri ale acestora;
e) observaţiile şi propunerile antreprenorilor şi subantreprenorilor privind securitatea şi sănătatea în munca;
f) abaterile de la prevederile planului de securitate şi sănătate;
g) rapoartele vizitelor de control pe şantier şi ale întrunirilor, dispoziţiile care trebuie transmise;
h) incidente şi accidente care au avut loc.
ART. 38
Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata elaborării proiectului lucrării trebuie sa transmită coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrării registrul de coordonare, pe baza unui proces-verbal care va fi atasat la registru.
ART. 39
Coordonatorii în materie de securitate şi sănătate trebuie sa prezinte registrul de coordonare, la cerere, managerului de proiect, inspectorilor de munca şi inspectorilor sanitari.
ART. 40
Registrul de coordonare trebuie păstrat de către coordonatorul în materie de securitate şi sănătate timp de 5 ani de la data recepţiei finale a lucrării.
SECŢIUNEA a 4-a
Dosarul de intervenţii ulterioare
ART. 41
Dosarul de intervenţii ulterioare trebuie sa cuprindă:
a) documentaţia de intervenţii ulterioare, cum ar fi planuri şi note tehnice;
b) prevederi şi informaţii utile pentru efectuarea interventiilor ulterioare în condiţii de securitate şi sănătate.
ART. 42
Dosarul de intervenţii ulterioare se întocmeşte încă din faza de proiectare a lucrării de către coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata elaborării proiectului lucrării sau de către proiectant, după caz.
ART. 43
Dosarul de intervenţii ulterioare trebuie sa fie transmis coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrării, pe baza de proces-verbal care se ataşează la dosar.
ART. 44
După recepţia finala a lucrării dosarul de intervenţii ulterioare trebuie transmis beneficiarului pe baza unui proces-verbal care se ataşează la dosar.
ART. 45
În cazul unei intervenţii ulterioare, beneficiarul trebuie sa pună la dispoziţie coordonatorului în materie de securitate şi sănătate desemnat pe durata interventiilor ulterioare un exemplar al dosarului de intervenţii ulterioare.
ART. 46
Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate desemnat pe perioada interventiilor ulterioare trebuie sa completeze dosarul de intervenţii ulterioare şi sa efectueze eventuale modificări cerute de noile lucrări.
CAP. IV
Declaraţia prealabilă
ART. 47
Beneficiarul lucrării sau managerul de proiect trebuie sa întocmească o declaraţie prealabilă în următoarele situaţii:
a) durata lucrărilor este apreciată a fi mai mare de 30 de zile lucrătoare şi pe şantier lucrează simultan mai mult de 20 de lucrători;
b) volumul de mana de lucru estimat este mai mare de 500 de oameni-zi.
ART. 48
Declaraţia va fi întocmită conform anexei nr. 3 şi va fi comunicată inspectoratului teritorial de munca pe raza căruia se vor desfasura lucrările, cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea acestora.
ART. 49
Textul declaraţiei prealabile trebuie sa fie afişat pe şantier, în loc vizibil, înainte de începerea lucrărilor.
ART. 50
Textul declaraţiei prealabile trebuie actualizat ori de câte ori au loc schimbări.
CAP. V
Elaborarea proiectului lucrării
SECŢIUNEA 1
Principii generale de securitate şi sănătate aplicabile proiectului lucrării
ART. 51
Încă din faza de conceptie, studiu şi elaborare a proiectului lucrării, managerul de proiect, proiectantul şi, atunci când este cazul, beneficiarul trebuie sa ia în considerare principiile generale de prevenire în materie de securitate şi sănătate prevăzute în legislaţia nationala care transpune Directiva 89/391/CEE, în special în ceea ce priveşte:
a) alegerea soluţiilor arhitecturale, tehnice şi/sau organizatorice în scopul planificarii diferitelor lucrări ori faze de lucru care se desfăşoară simultan sau succesiv;
b) estimarea timpului necesar pentru realizarea acestor lucrări sau faze de lucru.
ART. 52
În faza de conceptie, studiu şi elaborare a proiectului lucrării trebuie sa se ţină seama, ori de câte ori este necesar, de toate planurile de securitate şi de sănătate şi de toate dosarele întocmite conform art. 54 lit. b) şi c) sau adaptate conform art. 58 lit. c).
SECŢIUNEA a 2-a
Desemnarea coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata elaborării proiectului lucrării
ART. 53
Desemnarea coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata elaborării proiectului lucrării trebuie sa se facă înainte de începerea fazei de elaborare a proiectului lucrării.
SECŢIUNEA a 3-a
Atribuţiile coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata elaborării proiectului lucrării
ART. 54
Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata elaborării proiectului lucrării, numit în conformitate cu art. 6, are următoarele atribuţii:
a) sa coordoneze aplicarea prevederilor art. 51 şi 52;
b) sa elaboreze sau sa solicite sa se elaboreze, sub responsabilitatea sa, un plan de securitate şi sănătate, precizând regulile aplicabile şantierului respectiv şi ţinând seama de activităţile de exploatare care au loc în cadrul acestuia;
c) sa pregătească un dosar de intervenţii ulterioare, adaptat caracteristicilor lucrării, conţinând elementele utile în materie de securitate şi sănătate de care trebuie sa se ţină seama în cursul eventualelor lucrări ulterioare;
d) sa adapteze planul de securitate şi sănătate la fiecare modificare adusă proiectului;
e) sa transmită elementele planului de securitate şi sănătate tuturor celor cu responsabilităţi în domeniu;
f) sa deschidă un registru de coordonare şi sa-l completeze;
g) sa transmită planul de securitate şi sănătate, registrul de coordonare şi dosarul de intervenţii ulterioare beneficiarului şi/sau managerului de proiect şi coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrării;
h) sa participe la întrunirile organizate de beneficiar şi/sau de managerul de proiect;
i) sa stabilească, în colaborare cu beneficiarul şi/sau managerul de proiect, măsurile generale de securitate şi sănătate aplicabile şantierului;
j) sa armonizeze planurile proprii de securitate şi sănătate ale antreprenorilor cu planul de securitate şi sănătate al şantierului;
k) sa organizeze coordonarea între proiectanţi;
l) sa ţină seama de toate eventualele interferente ale activităţilor de pe şantier.
ART. 55
Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata elaborării proiectului lucrării trebuie sa aibă competenta necesară exercitării funcţiei:
a) experienta profesională de minimum 5 ani în arhitectura, construcţii sau conducerea santierelor;
b) formare specifica de coordonator în materie de securitate şi sănătate, actualizată la fiecare 3 ani.
CAP. VI
Realizarea lucrării
SECŢIUNEA 1
Principii generale aplicabile pe durata realizării lucrării
ART. 56
Pe toată durata realizării lucrării angajatorii şi lucrătorii independenţi trebuie sa respecte obligaţiile generale ce le revin în conformitate cu prevederile din legislaţia nationala care transpune Directiva 89/391/CEE, în special în ceea ce priveşte:
a) menţinerea şantierului în ordine şi într-o stare de curăţenie corespunzătoare;
b) alegerea amplasamentului posturilor de lucru, ţinând seama de condiţiile de acces la aceste posturi;
c) stabilirea căilor şi zonelor de acces sau de circulaţie;
d) manipularea în condiţii de siguranta a diverselor materiale;
e) întreţinerea, controlul înainte de punerea în funcţiune şi controlul periodic al echipamentelor de munca utilizate, în scopul eliminării defectiunilor care ar putea sa afecteze securitatea şi sănătatea lucrătorilor;
f) delimitarea şi amenajarea zonelor de depozitare şi inmagazinare a diverselor materiale, în special a materialelor sau substanţelor periculoase;
g) condiţiile de deplasare a materiilor şi materialelor periculoase utilizate;
h) stocarea, eliminarea sau evacuarea deşeurilor şi a materialelor rezultate din daramari, demolări şi demontari;
i) adaptarea, în funcţie de evoluţia şantierului, a duratei de execuţie efectivă stabilită pentru diferite tipuri de lucrări sau faze de lucru;
j) cooperarea dintre angajatori şi lucrătorii independenţi;
k) interactiunile cu orice alt tip de activitate care se realizează în cadrul sau în apropierea şantierului.
SECŢIUNEA a 2-a
Desemnarea coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrării
ART. 57
Atunci când beneficiarul sau managerul de proiect desemnează un coordonator în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrării, altul decât cel desemnat pe perioada realizării proiectului, aceasta desemnare va avea loc înaintea începerii lucrărilor pe şantier.
SECŢIUNEA a 3-a
Atribuţiile coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrării
ART. 58
Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrării, numit în conformitate cu art. 7, are următoarele atribuţii:
a) sa coordoneze aplicarea principiilor generale de prevenire şi de securitate la alegerea soluţiilor tehnice şi/sau organizatorice în scopul planificarii diferitelor lucrări sau faze de lucru care se desfăşoară simultan ori succesiv şi la estimarea timpului necesar pentru realizarea acestor lucrări sau faze de lucru;
b) sa coordoneze punerea în aplicare a măsurilor necesare pentru a se asigura ca angajatorii şi, dacă este cazul, lucrătorii independenţi respecta principiile prevăzute la art. 56, într-un mod coerent şi responsabil, şi aplica planul de securitate şi sănătate prevăzut la art. 54 lit. b);
c) sa adapteze sau sa solicite sa se realizeze eventuale adaptari ale planului de securitate şi sănătate prevăzut la art. 54 lit. b) şi ale dosarului de intervenţii ulterioare prevăzut la art. 54 lit. c), în funcţie de evoluţia lucrărilor şi de eventualele modificări intervenite;
d) sa organizeze cooperarea între angajatori, inclusiv a celor care se succed pe şantier, şi coordonarea activităţilor acestora, privind protecţia lucrătorilor, prevenirea accidentelor şi a riscurilor profesionale care pot afecta sănătatea lucrătorilor, informarea reciprocă şi informarea lucrătorilor şi a reprezentanţilor acestora şi, dacă este cazul, informarea lucrătorilor independenţi;
e) sa coordoneze activităţile care urmăresc aplicarea corecta a instrucţiunilor de lucru şi de securitate a muncii;
f) sa ia măsurile necesare pentru ca numai persoanele abilitate sa aibă acces pe şantier;
g) sa stabilească, în colaborare cu managerul de proiect şi antreprenorul, măsurile generale aplicabile şantierului;
h) sa ţină seama de toate interferentele activităţilor din perimetrul şantierului sau din vecinătatea acestuia;
i) sa stabilească, împreună cu antreprenorul, obligaţiile privind utilizarea mijloacelor de protecţie colectivă, instalaţiilor de ridicat sarcini, accesul pe şantier;
j) sa efectueze vizite comune pe şantier cu fiecare antreprenor sau subantreprenor, înainte ca aceştia sa redacteze planul propriu de securitate şi sănătate;
k) sa avizeze planurile de securitate şi sănătate elaborate de antreprenori şi modificările acestora.
ART. 59
Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrării trebuie sa aibă competenta necesară exercitării funcţiei:
a) experienta profesională în construcţii sau în conducerea şantierului de minimum 5 ani;
b) formare specifica de coordonator în materie de securitate şi sănătate, actualizată la fiecare 3 ani.
CAP. VII
Obligaţiile beneficiarului, managerului de proiect, angajatorilor şi lucrătorilor independenţi
SECŢIUNEA 1
Obligaţiile beneficiarului şi ale managerului de proiect
ART. 60
Atunci când un beneficiar sau un manager de proiect a desemnat unul ori mai mulţi coordonatori în materie de securitate şi sănătate pentru a executa sarcinile prevăzute la art. 54 şi 58, acesta nu va fi exonerat de răspunderile care îi revin în acest domeniu.
ART. 61
În vederea asigurării şi menţinerii securităţii şi sănătăţii lucrătorilor din şantier, managerul de proiect are, în principal, următoarele obligaţii:
a) sa aplice principiile generale de prevenire a riscurilor la locul de munca;
b) sa coopereze cu coordonatorii în materie de securitate şi sănătate în timpul fazelor de proiectare şi de realizare a lucrărilor;
c) sa ia în considerare observaţiile coordonatorilor în materie de securitate şi sănătate consemnate în registrul de coordonare;
d) sa stabilească măsurile generale de securitate şi sănătate aplicabile şantierului, consultandu-se cu coordonatorii în materie de securitate şi sănătate;
e) sa redacteze un document de colaborare practica cu coordonatorii în materie de securitate şi sănătate.
SECŢIUNEA a 2-a
Obligaţiile angajatorilor
ART. 62
Punerea în aplicare a art. 54, 58 şi 60 nu aduce atingere principiului răspunderii angajatorilor prevăzut în legislaţia nationala care transpune Directiva 89/391/CEE.
ART. 63
În vederea asigurării şi menţinerii securităţii şi sănătăţii lucrătorilor din şantier în condiţiile prevăzute la art. 58 şi 60, angajatorii au, în principal, următoarele obligaţii:
a) sa respecte obligaţiile generale ale angajatorilor în conformitate cu prevederile din legislaţia nationala care transpune Directiva 89/391/CEE;
b) sa îndeplinească şi sa urmărească respectarea planului de securitate şi sănătate de către toţi lucrătorii din şantier;
c) sa ia măsurile necesare pentru aplicarea prevederilor art. 56, în conformitate cu cerinţele minime stabilite în anexa nr. 4;
d) sa ţină seama de indicaţiile coordonatorilor în materie de securitate şi sănătate sau ale şefului de şantier şi sa le îndeplinească pe toată perioada execuţiei lucrărilor;
e) sa informeze lucrătorii independenţi cu privire la măsurile de securitate şi sănătate care trebuie aplicate pe şantier şi sa pună la dispoziţie acestora instrucţiuni adecvate;
f) sa redacteze planurile proprii de securitate şi sănătate şi sa le transmită coordonatorilor în materie de securitate şi sănătate.
ART. 64
În vederea menţinerii securităţii şi sănătăţii pe şantier, atunci când ei înşişi executa o activitate profesională pe şantier, angajatorii trebuie sa respecte:
a) prevederile din legislaţia nationala care transpune prevederile Directivei 89/391/CEE referitoare la obligaţiile angajaţilor, echipamentul de munca, echipamentul individual de protecţie;
b) indicaţiile coordonatorului sau coordonatorilor în materie de securitate şi sănătate în munca.
SECŢIUNEA a 3-a
Obligaţiile lucrătorilor independenţi
ART. 65
În vederea menţinerii securităţii şi sănătăţii pe şantier, lucrătorii independenţi trebuie:
a) sa respecte, pe toată durata execuţiei lucrării, măsurile de securitate şi sănătate, în conformitate cu legislaţia nationala care transpune Directiva 89/391/CEE şi, în particular, prevederile art. 56;
b) sa respecte dispoziţiile minime de securitate şi sănătate stabilite în anexa nr. 4;
c) sa-şi desfăşoare activitatea conform cerinţelor de securitate şi sănătate stabilite pentru şantierul respectiv;
d) sa participe la orice acţiune coordonata de prevenire a riscurilor de accidentare şi imbolnavire profesională pe şantier;
e) sa utilizeze echipamente de munca ce îndeplinesc condiţiile de securitate şi sănătate;
f) sa aleagă şi sa utilizeze echipamente individuale de protecţie conform riscurilor la care sunt expusi;
g) sa respecte indicaţiile şi sa îndeplinească instrucţiunile coordonatorilor în materie de securitate şi sănătate;
h) sa respecte prevederile planului de securitate şi sănătate.
CAP. VIII
Informarea lucrătorilor
ART. 66
Lucrătorii şi/sau reprezentanţii lor trebuie sa fie informati asupra măsurilor ce trebuie luate privind securitatea şi sănătatea lor pe şantier.
ART. 67
Informaţiile trebuie sa fie pe înţelesul lucrătorilor cărora le sunt adresate.
Alte articole din aceeasi categorie

Planul de prevenire si protectie- laborant
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala laborant
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - operator instalatie de dozare
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala operator instalatie de dozare
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - operator infoliere
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala operator infoliere
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - tipograf
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala tipograf
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - muncitor spatii verzi
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala muncitor spatii verzi
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - stivuitorist
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala stivuitorist
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - legator de sarcina
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala legator de sarcina
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - mecanic service utilaje
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala mecanic service utilaje
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - operator presa hidraulica
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala operator presa hidraulica
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - electrician auto
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala electrician auto
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - mecanic auto
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala mecanic auto
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie tinichigiu-vopsitor auto
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala tinichigiu-vopsitor auto
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - operator masina de macinat lâna metalica
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - operator masina lâna metalica
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala operator masina de macinat lâna metalica
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala operator masina lana metalica
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - personal didactic educator
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala - personal didactic educator
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - coordonator lucrari
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala coordonator lucrari
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - operator buldoexcavator jcb
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala operator buldoexcavator
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - operator placa vibranta
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala operator placa vibranta
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - supraveghetor sala jocuri
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala supraveghetor sala jocuri
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - inginer constructii
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala inginer constructii
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - operator masina de stantat
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala operator masina de stantat
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - confectioner feţe incaltaminte
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala confectioner feţe incaltaminte
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - medic coordonator
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala medic coordonator
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - lucrator zidarie si finisaje
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala lucrator zidarie si finisaje
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - operator utilaje constructii
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala operator utilaje constructii
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - lucrator armaturi metalice si cofraje
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala lucrător armături metalice si cofraje
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala ambalator
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala cofetar
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala sudor
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala lăcătuş
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala instalator gaze naturale
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala muncitor tencuieli mecanizate
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala muncitor montaj sistem termoizolant
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala montator invelitoare acoperis
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala dulgher
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala mecanic reparatii utilaje
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala manipulant mărfuri
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala gestionar
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala - brutar
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala - medic de familie
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala montator geamuri termopan
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala - lucrator comercial
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala - patiser
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala operator calculator
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala electrician
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională -operator freză zăpadă
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala - demontat şi montat parbrize
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala - asistent medical
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala TESA cu drept de conducere autoturisme de serviciu
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala - şef de şantier
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala - muncitor finisaje interioare
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala - paznic
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala achizitor animale
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala operator instalatie de irigat
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala - mecanic agricol
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala - inginer agronom
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala conducator auto
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru lucrator curatenie
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala operator statie distributie carburanti
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala barman-ospatar
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala personal TESA
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala -bucătar-model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 1, angajatorul este obligat prin activităţile ...Citeste mai mult
Model plan de prevenire si protectie -sudor
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Model plan de prevenire si protectie-lacatus
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Model plan de prevenire si protectie -instalator retele gaze naturale
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Model plan de prevenire si protectie pentru muncitor tencuieli mecanizate
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Model plan de prevenire si protectie -muncitor montaj sisteme termoizolante
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie pentru montator invelitoare acoperis - model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Model plan de prevenire si protectie pentru dulgher
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie -ambalator-model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Model plan de prevenire si protectie -cofetar
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Model plan de prevenire si protectie-mecanic intretinere si reparatii utilaje
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Model plan de prevenire si protectie -manipulant marfuri
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Model plan de prevenire si protectie - gestionar
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Model plan de prevenire si protectie - brutar
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie pentru medic de familie - model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie pentru montator geamuri si usi termopan - model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie pentru lucrator comercial - model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - patiser-model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie pentru operator calculator - model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie pentru electrician - model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie pentru operator freza zapada - model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie pentru operator demontare si montare parbrize - model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie pentru asistent medical - model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie pentru TESA cu drept de conducere autoturisme de serviciu -model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie pentru şef de şantier-model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie pentru muncitor finisaje interioare - model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - paznic-model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie achizitor animale-model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie operator instalatie de irigat-model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie pentru mecanic agricol-model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie -inginer agronom-model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie -conducător auto-model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa ...Citeste mai mult
Model Plan de prevenire si protectie - lucrător curăţenie
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - Operator staţie distribuţie carburanţi -model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Plan de prevenire si protectie - ospatar-model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Plan de prevenire si protectie - bucatar - model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie - personal TESA-model
In conformitate cu prevederile HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi HG 1242/2011 - Norme metodologice de aplicare a Legii 319/2006, articolul 15, punctul 2 angajatorul este obligat sa identifice ...Citeste mai mult
Auditarea managementului securitatii si sanatatii
AUDITAREA MANAGEMENTULUI SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ LA NIVELUL UNITĂŢII Obiective: - auditarea managementului securităţii şi sănătăţii în muncă nu trebuie confundată cu auditarea sistemului de management al securităţii şi sănătăţii ...Citeste mai mult
Auditul securitatii si sanatatii in munca
Auditul securităţii şi sănătăţii în muncă este un proces sistematic de obţinere a aprecierilor despre acţiuni şi evenimente de natura securităţii şi sănătăţii în muncă, pentru a stabili gradul de ...Citeste mai mult
Planul de prevenire si protectie
Dupa evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala a postului de lucru se va intocmi palnul de prevenire si protectie. Planul de prevenire si protecţie este un ansamblu de măsuri tehnice, ...Citeste mai mult
Identificare riscuri instalatii si echipamente electrice
Lista control - identificare pericole instalaţii şi echipamente electrice Există pericole la locul de muncă dacă aţi răspuns la cel puţin o întrebare cu DA. Lista de control este numai un ...Citeste mai mult
Identificare riscuri constructii
Listă control - identificare pericole construcţii Există pericole la locul de muncă – dacă aţi răspuns la cel puţin o întrebare cu DA în situaţia în care răspunsul corect este ...Citeste mai mult
Identificare riscuri de incendiu
Lista de control - identificare pericol incendii Există pericole la locul de muncă – dacă aţi răspuns la cel puţin o întrebare cu DA în situaţia în care răspunsul corect este ...Citeste mai mult
Identificare riscuri organe de masini in miscare
Lista de control - identificare pericole organe de maşini în mişcare Există pericole la locul de muncă – dacă aţi răspuns la cel puţin o întrebare cu DA în situaţia în ...Citeste mai mult
Identificare riscuri salon coafura
Lista de control – identificare pericole saloane de coafură Există pericole la locul de muncă dacă aţi răspuns la cel puţin o întrebare cu DA. Lista de control este numai un exemplu, ...Citeste mai mult
Registrul unic de evidenta accidente de munca
R E G I S T R U L U N I C DE EVIDENŢĂ A ACCIDENTAŢILOR ÎN MUNCĂ ÎN ÎNTREPRINDEREA /UNITATEA _____________________ Nr. crt. NUMELE ŞI PRENUMELE ACCIDEN- TAŢILOR DATE PERSONALE vârstă; stare civilă; ocupaţie; vechime în ocupaţie; vechime la loc de muncă LOCUL DE MUNCĂ AL VICTIMEI (secţie, ...Citeste mai mult
Registrul unic de evidenta a accidentelor usoare
R E G I S T R U L U N I C DE EVIDENŢĂ A ACCIDENTELOR UŞOARE ...Citeste mai mult
Registrul unic de evidenta a incidentele periculoase
R E G I S T R U L U N I C DE EVIDENŢĂ A INCIDENTELOR PERICULOASE ÎN ÎNTREPRINDEREA /UNITATEA _________ Nr. crt. DESCRIEREA INCIDENTULUI LOCUL UNDE S-A PRODUS INCIDENTUL (secţie, atelier etc.) ACTIVITATEA ECONOMICĂ ÎN CARE S-A PRODUS INCIDENTUL (Cod ...Citeste mai mult
Analiza riscurilor legate de mediul de munca al santierului
Elemente de mediu Riscuri detectabile Activităţi - ţintă a riscurilor Măsuri de prevenire sugerate FAZE Observaţii Proiect Şantier DAL* Conducte îngropate - electrocuţie - spargerea conductelor - transferul planurilor instalaţiilor subterane la întreprindere - localizarea prin investigare manuală - semnalizarea traseului - informarea viitorilor utilizatori cu privire ...Citeste mai mult
Analiza riscurilor in activitati desfasurate simultan pe santier
Activităţi sursă de riscuri Riscuri detectabile Activităţi ţintă a riscurilor Măsuri de prevenire sugerate FAZE Observaţii Proiect Şantier DAL* - foraje** leziuni auditive Pregătirea betoanelor - alegerea metodelor de lucru corespunzătoare - asigurarea şi distribuirea echipamentului de protecţie auditivă X X X X *dosar adaptat caracteristicilor ...Citeste mai mult
Analiza riscurilor legate de succesiunea unor activitati desfasurate pe santier
Activităţi - sursă de riscuri Riscuri detectabile Activităţi - ţintă a riscurilor Măsuri de prevenire sugerate FAZE Observaţii Proiect Şantier DAL* săpătură Căderi de la înălţime la intrarea în incinta construcţiei Protecţie în general -Instalarea de trasee sigure de circulaţie - avansarea lucrărilor de taluzare în ...Citeste mai mult
Analiza riscurilor santierului asupra mediului inconjurator
Activitatea sau elementele mediului Riscuri detectabile pentru mediu Ţintele riscurilor Măsuri de prevenire sugerate FAZE Observaţii Proiect Şantier DAL* demolarea pereţilor evacuarea molozului căderea de obiecte - trecătorii din vecinătate - semnalizarea şantierului - utilizarea de mijloace corespunzătoare pentru evacuarea molozului X X X Adaptarea planului de securitate ...Citeste mai mult
Managementul securitatii si sanatatii in munca
MANAGEMENTUL SECURITǍŢII ŞI SǍNǍTǍŢII ÎN MUNCǍ 1. ABORDAREA MANAGERIALĂ A SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ 1.1. DEFINIREA NOŢIUNII DE SISTEM DE MANAGEMENT AL SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ SISTEM DE MANAGEMENT AL ...Citeste mai mult
Documente necesare pentru reinnoirea certificatului de abilitare
Pentru reînnoirea certificatului de abilitare, prevăzută la art. 42, în maximum 10 zile lucrătoare de la modificarea uneia sau mai multor condiţii iniţiale, solicitantul va depune următoarele documente la secretariatul ...Citeste mai mult
Avizarea documentatilor cu caracter tehnic de informare si instruire
În vederea avizării documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii elaboratorul va transmite prin poştă un dosar care va cuprinde următoarele documente : Nr. crt. Lista Documentelor ...Citeste mai mult
Documente necesare pentru abilitare firme
Lista documentelor în vederea abilitării pentru activităţile de prevenire şi protecţie Fiecare filă a dosarului este numerotată, semnată şi ştampilată, iar pe ultima pagina verso se consemnează numărul de file existente, sub ...Citeste mai mult
Valori limita obligatorii nationale de expunere profesionala ale agentilor chimice
VALORI LIMITĂ OBLIGATORII NAŢIONALE DE EXPUNERE PROFESIONALĂ ALE AGENŢILOR CHIMICI Nr. crt. CAS EINECS Denumire Valoare limită maximă 8 ore Termen scurt (15 minute) mg/m3 ppm mg/m3 ppm 1. 75-07-0 200-836-8 Acetaldehida 90 50 180 100 2. 628-63-7 626-38-0 211-047-3 210-946-8 Acetat de amil Acetat de izoamil 300 56 500 94 3. 140-11-4 205-399-7 Acetat de benzii 50 8 80 13 4. 112-07-2 203-933-3 Acetat de 2-butoxietil P 133 20 333 50 5. 123-86-4 ...Citeste mai mult
Chestionar verificare cunostinte-video terminale
Loc de Muncă ___________________ Nume, Prenume _________________ Funcţia _________________________ CHESTIONAR 1 - VIDEOTERMINALE PROBLEME LEGATE DE ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII A.De cât timp lucraţi la videoterminal? mai puţin de 6 luni între 6 şi 12 luni între ...Citeste mai mult
Model declaratie pe propria raspundere pentru autorizare
I. Către: INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCĂ ………………………………………. II. DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE III. INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCĂ …………………………………… IV. Nr. intrare:……………………….. Data………………………………. V. 1. Subsemnat(ul/a) .......………………………………..................., domiciliat în ..........……………………………. str. ..............……………………………………............. nr. ……., bloc …….,scara. …………….. etaj ….., ap. …..., judeţ/sector ......………………........, telefon ...Citeste mai mult
Cerere pentru autorizarea desfasurarii activitatii de sanatate securitate in munca
I. Către: INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCĂ.................................... II. CERERE pentru autorizarea desfăşurării activităţii din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă la: □ sediul social □ sediul secundar □ în afara sediului III. INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCĂ …………………………………… IV. Nr. intrare:……………………….. Data……………………………… V. 1. Persoana juridică: ...Citeste mai mult
Model decizie constituire comitet sanatate securitate in munca
S.C........................................S.R.L. DECIZIA nr.___________ din data________________ Având în vedere prevederile Legii nr.31/1990,republicată în 1998, privind societăţile comerciale; Având în vedere dispoziţiile legale referitoare la activitatea de securitate şi sănătate înmuncă,îndeosebi Legea nr.319/2006, art.19; Având în vedere ...Citeste mai mult
Model decizie comisie cercetare accident de munca
ANTET DECIZIA nr.________________ din data ____________________ Având în vedere prevederile Legii nr 31/1990, republicată în 1998, privind societăţile comerciale; Având în vedere dispoziţiile legale referitoare la activitatea de securitate şi sănătate în muncă, îndeosebi ...Citeste mai mult
Proces verbal de cercetare a cazului de boala profesionala
Judeţul ................................. Localitatea ........................... Unitatea sanitară .................. PROCES-VERBAL NR. ......... DE CERCETARE ACAZULUI DE BOALĂ PROFESIONALĂ anul ... luna ..... ziua ... Subsemnatul, Dr .......................... posedând legitimaţia nr .......... eliberată de Ministerul Sănătăţii Publice, în ...Citeste mai mult
Fisa de declarare a cazului de boala profesionala
FIŞA DE DECLARARE A CAZULUI DE BOALĂ PROFESIONALĂ BP2 nr. ... /data .................. Judeţul ................................................................... Localitatea ............................................................ Unitatea sanitară ................................................... Numele şi prenumele ............................................ CNP ...................................................................... ÎNTREPRINDERE/UNITATEANGAJATOARE .................................................................................. ADRESA COMPLETĂÎNTREPRINDERII / UNITĂŢII....................................................................... COD CAEN1..................................................................... - Secţia, atelierul............................................................... COD OCUPAŢIE ACTUALĂ2 ........................................ COD ...Citeste mai mult
Fisa de semnalare boala profesionala
Nr. .........../data ............................ Judeţul .......................................... Localitatea .................................... Unitatea sanitară ........................... FIŞA DE SEMNALARE BP1 Către:........................................................................ Numele ................................................................................. Prenumele ............................................................SexulM/F Data naşterii: an ..............luna ........................ziua .............. Buletin identitate: seria ... nr. ....... CNP............................... Profesia ................................................................................. Încadrat la............................................................................. Adresa ................................................................................... Diagnosticul prezumtiv......................................................... ............................................................................................... Agentul cauzal...................................................................... Ocupaţia care a ...Citeste mai mult
HG 1135/2006 Nave de pescuit
HOTĂRÂRE nr. 1.135 din 30 august 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în munca la bordulnavelor de pescuit EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 772 din 12 septembrie 2006 În temeiul ...Citeste mai mult
Model comunicare evenimente ITM
COMUNICAREA EVENIMENTELOR In conformitate cu prevederile Legii 319/2006 şi HG 1425/2006 modificată cu HG 955/2010 şi hg 1242/2011, orice eveniment produs la locul de muncă sau pe traseul de deplasare de la domiciliu ...Citeste mai mult
Fisa de identificare a factorilor de risc profesional
Unitatea:………………………………………. Adresa:…………………………………………. Telefon ............................................ NUMELE ŞI PRENUMELE LUCRĂTORULUI: ................................................. CNP: [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ] FIŞA de identificare a factorilor de risc profesional ...Citeste mai mult
evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala -anexe
EVALUAREA RISCURILOR DE ACCIDENTARE SI IMBOLNAVIRE PROFESIONALA ANEXE ANEXA 1 LISTA DE IDENTIFICARE A FACTORILOR DE RISC A. EXECUTANT 1. ACŢIUNI GREŞITE 1.1.Executare defectuoasă de operaţii comenzi; manevre; poziţionări, fixări, asamblări; reglaje; utilizare greşită a mijloacelor de protecţie etc. 1.2. Nesincronizări de ...Citeste mai mult
model plan de prevenire si protectie
PLANUL DE PREVENIRE SI PROTECTIE Planul de prevenire si protectie se intocmeste(conform reglementarilor in vigoare) in urma evaluari riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru un loc de munca, si reprezinta ...Citeste mai mult
Aplicatii practice ale metodelor de analiza si evaluarea riscurilor profesionale
APLICAŢII PRACTICE ALE METODELOR DE ANALIZĂ ŞI EVALUARE A RISCURILOR PROFESIONALE ELABORATE DE AUTOR 1. APLICAŢIE PRACTICĂ PRIVIND EVALUAREA NIVELULUI DE RISC PROFESIONAL EXPRIMAT PRIN POTENŢIALUL DE PERICOL DEOSEBIT PRIVIND RESPECTAREA ...Citeste mai mult
Bibliografie realizare evaluari conform INCDPM
BIBLIOGRAFIE REALIZARE EVALUARI CONFORM INCDPM 1. Babut, G., Moraru, R., Protectia muncii, Editura Universitas, Petrosani, 1999. 2. Darabont, Al., Pece, St., Protectia muncii, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1996. 3. Darabont, Al., Pece, ...Citeste mai mult
Ordinul nr.3/2007 - FIAM
ORDIN nr. 3 din 3 ianuarie 2007 privind aprobarea Formularului pentru înregistrarea accidentului de munca - FIAM EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂŢII SOCIALE ŞI FAMILIEI PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 70 din 30 ianuarie ...Citeste mai mult
Managementul riscului in activitatea resurselor umane
MANAGEMENTUL RISCULUI ÎN ACTIVITATEA RESURSELOR UMANE PROCESUL DE MANAGEMENT AL RISCULUI Riscul în activitatea ...Citeste mai mult
Metoda APMR de evaluare a riscurilor
METODA DE EVALUARE A NIVELULUI DE RISC PE LOC DE MUNCĂ , ATELIER , SECŢIE , UNITATE SAU RAMURĂ DE ACTIVITATE ( ASOCIAŢIA PROFESIONALĂ MINIERĂ DIN ROMÂNIA) Etapele de aplicare a metodei ...Citeste mai mult
Ordinul 455/2010 Comisii abiliatre servicii externe de prevenire si protectie
Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale Ordinul nr. 455/2010 pentru constituirea comisiilor de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare ...Citeste mai mult
Factori de risc de accidentare
FACTORII DE RISC DE ACCIDENTARE ŞI ÎMBOLNĂVIRE PROFESIONALĂ ÎN SISTEMUL DE MUNCĂ A. EXECUTANT 1. ACŢIUNI GREŞITE 1.1. Executarea defectuoasă de operaţii: - comenzi; - manevre; - poziţionări; - fixări; - asamblări; - reglaje; - utilizarea greşită a mijloacelor de ...Citeste mai mult
Accident colectiv /studiu de caz
Studiu de caz privind stabilirea genezei si dinamicii producerii unui caz real de accident colectiv datorat unei explozii de praf de cărbune Pentru o mai buna explicitare a celor prezentate se ...Citeste mai mult
Accidentele de munca si bolile profesionale
ACCIDENTELE DE MUNCĂ Şl BOLILE PROFESIONALE // // // // // // In termeni generali, accidentele si bolile profesionale constau în lezarea componentei biologice a factorului uman, în cursul desfăşurării unui ...Citeste mai mult
Protectia muncii/generalitati
PROTECŢIA MUNCII – GENERALITĂŢI PROTECŢIA MUNCII-DISCIPLINA ŞTIINŢIFICĂ Cercetarea teoretică actuală în domeniul protecţiei muncii urmăreşte ca obiectiv prioritar fundamentarea ştiinţifică a tuturor măsurilor de realizare a securităţii muncii, în mod sistematic si ...Citeste mai mult
OUG/96/2003 protectia maternitatii
OUG 96 2003 actualizată 2011 privind protecţia maternităţii la locurile de muncă, publicată în Monitorul Oficial nr. 750 din 27.10.2003 OUG 96 2003 actualizată prin: OUG 158/2005 - privind concediile şi indemnizaţiile ...Citeste mai mult
OUG/99/2000 temperaturi extreme
Ordonanta de urgenta nr. 99/2000 din 29/06/2000 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 304 din 04/07/2000 privind masurile ce pot fi aplicate in perioadele cu temperaturi extreme pentru protectia ...Citeste mai mult
L 333/2003, actualizata
LEGEA nr. 333 din 8 iulie 2003 (*actualizată*) privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor (actualizată până la data de 12 martie 2010*) EMITENT: PARLAMENTUL –––– *) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL ...Citeste mai mult
HG/355/2007 sanatatea lucratorilor
HOTĂRÂRE nr. 355 din 11 aprilie 2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 332 din 17 mai 2007 În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. ...Citeste mai mult
HG/1050/2006 foraj
HOTĂRÂRE nr. 1.050 din 9 august 2006 privind cerinţele minime pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii lucrătorilor din industria extractiva de foraj EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 29 august 2006 ...Citeste mai mult
HG/1049/2006 industria extractiva
HOTĂRÂRE nr. 1.049 din 9 august 2006 privind cerinţele minime pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii lucrătorilor din industria extractiva de suprafata sau subteran EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 727 din 25 ...Citeste mai mult
HG/119/2004 masini industriale
HOTĂRÂRE nr. 119 din 5 februarie 2004 privind stabilirea condiţiilor pentru introducerea pe piata a maşinilor industriale EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 175 din 1 martie 2004 Având în vedere prevederile ...Citeste mai mult
Legea 346/2002,asigurarea pentru accidente de munca
Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, republicata 2009. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 772 din 12 noiembrie 2009 ...Citeste mai mult
HG/1875/2005 expunere la azbest
HOTĂRÂRE nr. 1.875 din 22 decembrie 2005 privind protecţia sănătăţii şi securităţii lucrătorilor fata de riscurile datorate expunerii la azbest EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 64 din 24 ianuarie 2006 În ...Citeste mai mult
HG/115/2004 cerinte ale echipamentelor individuale de protectie
HOTĂRÂRE nr. 115 din 5 februarie 2004 privind stabilirea cerinţelor esenţiale de securitate ale echipamentelor individuale de protecţie şi a condiţiilor pentru introducerea lor pe piata EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. ...Citeste mai mult
HG/1425/2006,actualizata
HG 1425/2006 din 11 octombrie 2006 actualizată la 1 octombrie 2010 HG 1425 din 11 octombrie 2006 actualizată la 1 octombrie 2010 pentru aprobarea Norme metodologice de aplicare a prevederilor Legii ...Citeste mai mult
HG/1876/2006,riscuri generate de vibratii
Hotarare de Guvern nr. 1876 din 22 decembrie 2005 privind cerintele minime de securitate si sanatate referitoare la expunerea lucratorilor la riscurile generate de vibratii Publicat în Monitorul Oficial, Partea I ...Citeste mai mult
HG/493/2006,expunerea la zgomot
HOTĂRÂRE nr. 493 din 12 aprilie 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate referitoare la expunerea lucrătorilor la riscurile generate de zgomot EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 380 din 3 ...Citeste mai mult
HG/1218/2006, agenti chimici
HOTĂRÂRE nr. 1.218 din 6 septembrie 2006 privind stabilirea cerinţelor minime de securitate şi sănătate în munca pentru asigurarea protecţiei lucrătorilor impotriva riscurilor legate de prezenta agenţilor chimici EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL ...Citeste mai mult
HG/1146/2006, utilizarea echipamentelor de munca
HOTĂRÂRE nr. 1.146 din 30 august 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în munca de către lucrători a echipamentelor de munca EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 815 ...Citeste mai mult
HG/1136/2006, riscuri generate de campuri electromagnetice
HOTĂRÂRE nr. 1.136 din 30 august 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate referitoare la expunerea lucrătorilor la riscuri generate de câmpuri electromagnetice EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 769 din ...Citeste mai mult
HG/1058/2006, atmosfere explozive
HOTĂRÂRE nr. 1.058 din 9 august 2006 privind cerinţele minime pentru îmbunătăţirea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor care pot fi expusi unui potenţial risc datorat atmosferelor explozive EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL ...Citeste mai mult
HG/1093/2006, Expunerea la agenti cancerigeni sau mutageni la locul de munca
HOTĂRÂRE nr. 1.093 din 16 august 2006 privind stabilirea cerinţelor minime de securitate şi sănătate pentru protecţia lucrătorilor impotriva riscurilor legate de expunerea la agenţi cancerigeni sau mutageni la locul de ...Citeste mai mult
HG/1092/2006 Expunerea la agenti biologici
HOTĂRÂRE nr. 1.092 din 16 august 2006 privind protecţia lucrătorilor impotriva riscurilor legate de expunerea la agenţi biologici în munca EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 762 din 7 septembrie 2006 În ...Citeste mai mult
HG/1028/2006,Echipamente cu ecran de vizualizare
HOTĂRÂRE nr. 1.028 din 9 august 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în munca referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 710 din ...Citeste mai mult
HG/1091/2006,Cerinte pentru locul de munca
HOTĂRÂRE nr. 1.091 din 16 august 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru locul de munca EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 30 august 2006 Guvernul României În temeiul ...Citeste mai mult
HG/1048/2006,Echipamente individuale de protectie
HOTĂRÂRE nr. 1.048 din 9 august 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecţie la locul de munca EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL ...Citeste mai mult
HG/971/2006, Semnalizarea de securitate si/sau de sanatate la locul de munca
HOTĂRÂRE nr. 971 din 26 iulie 2006 privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau de sănătate la locul de munca EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 9 august 2006 ...Citeste mai mult
HG/1051/2006 Manipulare Manuala a Maselor
HOTĂRÂRE nr. 1.051 din 9 august 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru manipularea manuală a maselor care prezintă riscuri pentru lucrători, în special de afecţiuni dorsolombare EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: ...Citeste mai mult