Tuesday, 24 January, 2017

Turda, Ioan Ratiu, 54/3, Tel. 0264312565 , dacicusmedia@clicknet.ro, afaceriardelene@gmail.com

Tehnici de meditație ușoare și eficiente pentru calmarea minții

Calmarea mintii ni se pare un lucru peste puterile noastre mai ales in perioadele de maxim stres. Dar mintea poate fi “imblanzita” atata timp cat stim sa lucram cu ea si cele mai potrivite sunt cateva tehnici de meditatie usoare si eficiente. 

Meditatia face parte dintre acele lucruri care nu ies niciodata din prima. Uneori ai nevoie de zile, saptamani si chiar luni bune pana sa ajungi sa meditezi cu adevarat. Lucrurile stau diferit de la persoana la persoana dar daca ai rabdare, vei reusi. Cand esti insa la inceput, meditatia iti poate da batai mari de cap, iar de multe ori exista riscul sa renunti chiar inainte de a incepe.

Intri in panica si crezi ca nu vei reusi sa meditezi niciodata? Trebuie sa lucrezi la calmarea mintii tale inainte de orice.

Ai dreptate sa-ti faci probleme ca nu-ti iese; nu e usor sa meditezi. Sa stai cu ochii inchisi si sa-ti eliberezi mintea de ganduri. Cum vine asta, cand suntem obisnuiti atat de mult cu gandurile noastre? Am citit undeva o chestie pe care nu o pot uita: mintea noastra traieste doar in trecut si in viitor, niciodata in prezent. Te-ai gandit vreodata la asta? Pentru ca rotitele din creier nu se opresc niciodata, nu stim sa-i dam ragaz mintii noastre sa se “odihneasca”, deci nu stim ce sa facem ca sa putem sa meditam.

Daca esti interesata de meditatie, trebuie sa ai in vedere un lucru: rabdarea. Daca nu ai rabdare cu tine insati si nu iti acorzi timpul necesar de care ai nevoie, vei abandona rapid proiectul meditatie. Acea stare de meditatie despre care se tot vorbeste este greu de atins, intr-adevar. Pe langa rabdare, necesita si multa practica. Rabdarea si practica nu sunt insa de ajuns. Ca sa ajungi la rezultate palpabile trebuie sa faci niste lucruri esentiale. Este vorba despre niste tehnici speciale pe care trebuie sa le parcurgi in timpul meditatiei pentru a ajunge in cele din urma sa-ti linistesti mintea. Merita sa le studiezi!

4 tehnici de meditatie usoare si eficiente cu ajutorul carora vei reusi sa intri in starea de care ai nevoie pentru calmarea mintii

1. Utilizeaza vizualizarea. Aceasta metoda implica focusarea pe o realitate pe care tu o creezi. Ca sa incepi, respira adanc pe nas, tine respiratia cateva secunde, iar apoi expira pe gura. Relaxeaza-te. Detensioneaza-ti muschii fetei si intredeschide usor gura. Incepe sa-ti imaginezi ca te afli intr-un loc frumos, poate fi un peisaj natural sau un loc in care te simti in siguranta. Vizualizeaza tot felul de detalii ale locului tau linistit si construieste astfel un decor idilic unde nu au voie gandurile cotidiene. Traieste in prezent, despre acest lucru este vorba, si vei reusi sa te relaxezi fara sa-ti dai seama!

2. Foloseste cuvinte pozitive sau mantre. Nici nu stii cat de mult iti influenteaza cuvintele mintea subconstienta, si in cele din urma comportamentul. Din acest motiv, este bine sa-ti faci un obicei din a rosti cuvinte pozitive, mantre pe parcursul meditatiei. Gandurile tale se vor concentra pe sensul mantrei respective si nu vor mai fugi in alte parti. Mantrele te vor ajuta nu numai sa te relaxezi, dar si sa-ti cresti respectul de sine. In timpul meditatiei, rosteste o mantra in gand sau cu voce tare, timp de 20 de minute.

3. Relaxeaza-ti progresiv muschii. Prin intermediul relaxarii treptate a muschilor vei resimti si o stare de mai mare relaxare. Incepe  de la picioare si continua pana spre cap sau invers: incordeaza-ti fiecare grupa de muschi pentru cinci-zece secunde, iar apoi elibereaza tensiunea, relaxand. Poti sta in sezut sau in pat, important este sa ai o pozitie confortabila. Concentrarea pe relaxarea muschilor iti va lua de pe cap gandurile (este la fel ca la pilates, in timpul sedintei te focusezi pe mentinerea pozitiilor, iar la sfarsit te simti foarte relaxata).

4. Nu uita de respiratie! Atata timp cat vei fi concentrata pe o respiratie corecta, nu vei da ragaz gandurilor sa se apropie de tine. Este recomandat sa-ti alegi o tehnica de respiratie pe care sa o aplici mereu: fie inspiri si expiri pe nas, fie inspiri pe nas si expiri pe gura. Ambele sunt corecte. Dupa ce ti-ai ales tehnica de respiratie, stabileste-ti un ritm. Pe masura ce practici meditatia, acest ritm ar trebui sa vina de la sine. Observa-ti respiratia naturala, ridicarea si coborarea abdomenului, felul in care aerul iti trece prin nari si prin gat sau senzatiile pe care le ai cand expiri pe gura. Fara sa faci niciun efort respiratia ta se va incetini. Dupa cateva minute, expira adanc de trei ori. Datorita aportului de oxigen, mintea ta se va relaxa si mai mult.

Ca sa ai o sedinta de meditatie reusita, mai poti incerca si aromaterapia. Iti va destinde mintea rapid.

Tag-uri : tehnici pentru calmarea mintii, tehnici de meditatie, tehnici pentru calmare, calmare a mintii, tehnici pentru calmarea mintii, tehnici de meditatie, tehnici pentru calmare, calmare a mintii.

 

Alte articole din aceeasi categorie

Photo

Facebook: cum cauti un job nou

Oricât de bizar ar părea, Facebook-ul este un instrument de căutare de joburi foarte util. Aşa cum profilul tău de facebook te poate ajuta să devii şomeră, el poate constitui ...Citeste mai mult

Photo

Cum să depășești frica de a vorbi în public

  Daca aceste simptome iti suna familiar, atunci e timpul sa faci ceva. Glosofobia, adica frica de a vorbi in public, nu este ceva incurabil. Se poate trata prin pregatire si ...Citeste mai mult

Photo

7 motive din cauza cărora nu promovezi

  Auto-evaluarea este cea mai anevoioasa incercare in viata. Si incepe mereu cu un exercitiu de sinceritate. De acord, exista sefi indiferenti, neintelegatori sau ravoitori. Insa pana si acestia pot fi educati, ...Citeste mai mult

Photo

Cum să-ți transformi hobby-ul într-un job

  Pentru inceput gandeste-te care sunt activitatile care-ti aduc cea mai mare satisfactie si cu care-ti petreci cea mai mare parte din timp si apoi gandeste-te cum ai putea sa le ...Citeste mai mult

Photo

Soluții istețe pentru a ține sub control stresul la birou

  Fireste, ati auzit  ca „munca nu a omorat pe nimeni”. Oricare dintre noi a primit macar o data lectia sclavii africani care au muncit pe plantatiile de bumbac ale colonistilor ...Citeste mai mult

Photo

Calea către o mai bună relaționare

 Cum sa comunici cu oamenii dificili la birou   Principala provocare la locul de munca este felul in care comunici cu oamenii dificili. Unii vorbesc mult si nu asculta niciodata, altii trebuie ...Citeste mai mult

Photo

6 moduri de a învinge fobia zilei de luni

Fie ca esti stresata pentru ca anticipezi o saptamana agitata la birou, sau pentru ca te simti vinovata ori secata de energie din cauza weekend-ului intens pe care l-ai avut ...Citeste mai mult

Photo

Cum scapi de stres

Specialistii ne recomanda cateva activitati simple care, facute zilnic, au efect de destresare a organismului. Diverse studii realizate de cercetatori din diferite tari evidentiaza cateva modalitati simple de a scapa de ...Citeste mai mult

Photo

Codul bunelor maniere la birou pentru proaspăt angajaţi

 Ti s-a spus ca trebuie sa fii tu insati pentru a castiga inimile celorlalti, insa acest lucru nu e neaparat valabil la locul de munca. Daca te numeri printre proaspat ...Citeste mai mult