Sunday, 25 June, 2017

Turda, Ioan Ratiu, 54/3, Tel. 0264312565 , dacicusmedia@clicknet.ro, afaceriardelene@gmail.com

Soluții istețe pentru a ține sub control stresul la birou

 

Fireste, ati auzit  ca „munca nu a omorat pe nimeni”. Oricare dintre noi a primit macar o data lectia sclavii africani care au muncit pe plantatiile de bumbac ale colonistilor secole si au supravietuit. Ori ca in Imperiul Roman munca nu avea masura si zeci de natiuni cucerite isi inchinau existenta lucrului neobosit.

Clientii dificili, seful pretentios sau lipsa de comunicare sunt factorii principali care alimenteaza stresul la birou

Ei bine, in zilele noastre nu mai exista sclavie in mod oficial. Si totusi, auzim din ce in ce mai des prin presa sau la televizor, despre oameni care isi dau obstescul sfarsit la serviciu, din cauza stresului. Adesea acestia sunt oameni clinic sanatosi, nefumatori, care se prabusesc brusc secerati de un atac de cord. Conform unui amplu studiu britanic, realizat pe un esantion de 200.000 de oameni si coordonat de Universitatea College London, stresul la birou creste cu 23% riscul unui atac de cord. Desigur, nimeni nu i-a obligat sa lucreze peste program, orele suplimentare fiind de cele mai multe ori neplatite. Si totusi ce i-a impins sa isi depaseasca limitele?

 

Cateva tipologii de oameni afectati de stres la birou si solutiile pentru fiecare sintre situatii. Sigur ne regasim si noi printre ei!

 1. Lacheul

Este mereu la cheremul sefului si are din ce in ce mai putin timp pentru viata ta personala, care cel mai probabil este un haos absolut. Rareori poate vorbi despre initiativa la locul de munca, deoarece programul sau depinde in mare masura de al colegilor sau al superiorilor. Ce este de facut? Acest tip de job, cu „marja minima de control” este probabil cel mai riscant din punct de vedere al stresului. Doctor Peter L. Schnall, din Universitatea Irvine, California avertizeaza asupra impactului psihologic al stresului cauzat de respectivul context, care poate duce la depresie majora si in unele cazuri extreme chiar la sinucidere.

Prin urmare, daca ai intrat in vortexul puterii celorlalti, solutia ar fi sa te repozitionezi sau sa iti dai demisia. Poate ca prima varianta pare cea mai dificila, insa satisfactia personala va fi enorma si echilibrul tau psihologic restabilit. Incepe prin a refuza unele sarcini care nu iti apartin si inceteaza sa mai depinzi de programul altora, gasind solutii viabile de a ajunge la un consens.

2. Strainul

Este singur, singuric si tare nefericit la locul de munca. Nimeni nu vorbeste cu el, nu il cheama in pauza de cafea si toti il trateaza cu raceala sau, mai rau, cu indiferenta. Daca are nevoie de ajutor sau de indrumare, seful il refuza si colegii ii spun ca sunt teribil de ocupati.

Ei bine, e necesar sa faci o prioritate din socializarea la birou. Incearca sa iti cunosti cat mai bine colegii (da, stim ca e dificil si unii sunt de-a dreptul nesuferiti, insa daca vrei sa iti pastrezi locul de munca in conditii cat mai bune pentru tine, nu ai de ales) si insista elegant dar ferm, ca seful sa isi explice anumite lucruri pana cand o va face. Ajuta-i pe ceilalti sa te descopere. Multi oameni au probleme in a socializa cu necunoscuti si poate tocmai de aceea, nu se grabesc sa te integreze in colectiv.

 3. Presul

Are de-a face cu clienti insuportabili, carora trebuie sa le zambeasca permanent si sa le vorbeasca pe cat de frumos posibil, altfel risca sa fie considerat neprofesionist si in final, disponibilizat din functie. Zilnic, depune eforturi titanice sa se stapaneasca si acumuleaza frustrari peste frustrari. Calmantele sunt la ordinea zilei, iar respectul de sine incepe sa piara treptat.

„Cand apare o discrepanta majora intre cum ar trebui sa te comporti si cum te simti de fapt, e timpul sa lucrezi la nivel emotional” spune Dr. Schnall de la Universitatea Irvine, California. Prin urmare, roaga-l pe seful tau sa-ti ofere un training despre cum sa relationezi cu clientii mai dificili si incearca sa accepti feedbackul negativ fara sa o iei personal. Odata ce ai asimilat asta si vei inregistra primele mici victorii, starea ta se va schimba radical.

4. Prizonierul tehnologiei

Telefonul ii este o prelungire a mainii, sta cu ochii in monitor intreaga zi si raspunde la e-mailuri de acasa, pana adoarme. La finalul saptamanii ii este imposibil sa traga o linie demarcanta intre viata personala si cea profesionala.

„Stresul tehnologic a devenit o amenintare reala” spune Dr. Rosch de la New York Medical College. Acest aspect se poate rezolva doar prin deconectare fizica totala, odata ce treci pragul casei. E timpul sa elimini total pericolele tehnologiei moderne si sa acorzi mai mult timp propriei persoane, cea mai importanta din viata ta.

5. Epuizatul

Simte ca este pe pragul de a se prabusi definitiv, atat psihic cat si fizic, in orice moment. Este din ce in ce mai nervos, emotiv si ingrijorat. Si mai grav, nu isi gaseste puterea sa schimbe ceva. Genul acesta de stres apare cel mai des la joburile cu grad maxim de risc si responsabilitati, cum ar fi serviciul pe ambulanta, serviciul de pompieri, politie dar poate fi intalnit si in companiile multinationale, in departamentele de vanzari, legal sau strategie.

Daca nu mai suporti turele duble sau orele in sir peste program, discuta cu seful in vederea unei perioade prelungite de concediu „in refacere”. Altfel, doborat de stresul la birou, risti sa nu mai dai randament si sa pui vietile altora sau soarta companiei in pericol iminent. 

Tag-uri : cariera, epuizarea , job, stres, stresul la locul de munca, stresul la locul de munca, epuizarea la birou, stresul jobului, cariera, epuizarea , job, stres, stresul la locul de munca, stresul la locul de munca, epuizarea la birou, stresul jobului.

 

Alte articole din aceeasi categorie

Photo

Facebook: cum cauti un job nou

Oricât de bizar ar părea, Facebook-ul este un instrument de căutare de joburi foarte util. Aşa cum profilul tău de facebook te poate ajuta să devii şomeră, el poate constitui ...Citeste mai mult

Photo

Cum să depășești frica de a vorbi în public

  Daca aceste simptome iti suna familiar, atunci e timpul sa faci ceva. Glosofobia, adica frica de a vorbi in public, nu este ceva incurabil. Se poate trata prin pregatire si ...Citeste mai mult

Photo

7 motive din cauza cărora nu promovezi

  Auto-evaluarea este cea mai anevoioasa incercare in viata. Si incepe mereu cu un exercitiu de sinceritate. De acord, exista sefi indiferenti, neintelegatori sau ravoitori. Insa pana si acestia pot fi educati, ...Citeste mai mult

Photo

Cum să-ți transformi hobby-ul într-un job

  Pentru inceput gandeste-te care sunt activitatile care-ti aduc cea mai mare satisfactie si cu care-ti petreci cea mai mare parte din timp si apoi gandeste-te cum ai putea sa le ...Citeste mai mult

Photo

Calea către o mai bună relaționare

 Cum sa comunici cu oamenii dificili la birou   Principala provocare la locul de munca este felul in care comunici cu oamenii dificili. Unii vorbesc mult si nu asculta niciodata, altii trebuie ...Citeste mai mult

Photo

6 moduri de a învinge fobia zilei de luni

Fie ca esti stresata pentru ca anticipezi o saptamana agitata la birou, sau pentru ca te simti vinovata ori secata de energie din cauza weekend-ului intens pe care l-ai avut ...Citeste mai mult

Photo

Tehnici de meditaţie uşoare şi eficiente pentru calmarea minţii

Calmarea mintii ni se pare un lucru peste puterile noastre mai ales in perioadele de maxim stres. Dar mintea poate fi “imblanzita” atata timp cat stim sa lucram cu ea ...Citeste mai mult

Photo

Cum scapi de stres

Specialistii ne recomanda cateva activitati simple care, facute zilnic, au efect de destresare a organismului. Diverse studii realizate de cercetatori din diferite tari evidentiaza cateva modalitati simple de a scapa de ...Citeste mai mult

Photo

Codul bunelor maniere la birou pentru proaspăt angajaţi

 Ti s-a spus ca trebuie sa fii tu insati pentru a castiga inimile celorlalti, insa acest lucru nu e neaparat valabil la locul de munca. Daca te numeri printre proaspat ...Citeste mai mult