Wednesday, 28 June, 2017

Turda, Ioan Ratiu, 54/3, Tel. 0264312565 , dacicusmedia@clicknet.ro, afaceriardelene@gmail.com

Cum să depășești frica de a vorbi în public

 

Daca aceste simptome iti suna familiar, atunci e timpul sa faci ceva. Glosofobia, adica frica de a vorbi in public, nu este ceva incurabil. Se poate trata prin pregatire si exercitii constante, iar daca jobul tau presupune sustinerea constanta de discursuri, atunci este si mai important sa treci cu bine peste acest hop care poate sta la un moment dat in fata unei promovari. Pe site-ul psychologytoday.com am descoperit cateva sfaturi utile care te vor ajuta sa-ti depasesti incet-incet retinerile.

Prntru a depasi frica de a vorbi in public, acorda o atentie sporita pregatirii discursului, formei lui si foloseste-te de talentele tale native pentru a-ti cuceri audienta

1. Pregtirea este cheia succesului pentru a depasi frica de a vorbi in public

Cand nu esti un orator innascut caruia ii vin ideile pe masura ce se adreseaza audientei, sau daca esti la primele discursuri, este important sa-ti pregatesti speech-ul temeinic. Compune-ti textul urmand un fir logic al ideilor, stabileste dinainte cateva exemple si povesti care te vor ajuta sa-ti sustii parerile si exerseaza-l cu voce tare pana simti ca-l stapanesti. Daca este un discurs foarte important, te poti inregistra. Principalul motiv al fricii resimtite e ca nu stii cum te prezinti de fapt in fata oamenilor. E ca si cum ai merge la un interviu fara a verifica in prealabil daca nu cumva te-ai patat cu ruj pe dinti. Asa ca mai bine faci o proba!

2. Gandeste-te ce-si doreste publicul sa asculte

Un public plictisit va reactiona ca atare si pentru a preveni acest moment neplacut trebuie sa te gandesti atunci cand iti compui discursul la informatiile pe care oamenii ce formeaza audienta si-ar dori sa le auda. Poate le-ar placea sa afle niste stiri, detalii din culise sau solutii la problemele lor. Ofera-le ce-si doresc!

3. Urmareste alti speakeri

Daca nu ai mai vorbit unui public de ceva vreme si te simti usor “ruginita”, antreneaza-te prin urmarirea unor clipuri cu cei de la TED. Imagineaza-ti ca esti in locul lor si incearca sa retraiesti momentul in care toata lumea este cu ochii pe tine.

4. Considera discursul un rol

Vorbitul in public este un veritabil spectacol artistic, iar asta e un lucru bun cu toate ca nu esti actrita. Te-ai intrebat vreodata de ce iubesc oamenii petrecerile costumate? Pentru ca se simt eliberati cand interactioneaza din spatele unei masti, avand un rol predefinit. Imagineaza-ti actul de a vorbi in public ca pe un rol si elibereaza-te de inhibitii. Acest gand va functiona la fel de bine ca un pahar de vin rosu care in niciun caz nu este recomandat inaintea unui discurs, oricat de mult bine crezi ca ti-ar face.

5. Mizeaza pe punctele tale forte

In cazul in care ai un simt al umorului innascut, foloseste-l. Daca nu esti foarte haioasa, nu incerca sa faci glume tocmai in momentul critic. Mai bine spune o poveste interesanta pe care o stii doar tu legata de subiectul intrevederii.

6. Mergi in camera unde urmeaza sa tii discursul

Daca ai posibilitatea, viziteaza inainte locul unde urmeaza sa vorbesti. Exerseaza textul pregatit, asezandu-te in locul de unde il vei prezenta si incearca sa-ti imaginezi in locul randurilor goale multimea. Aceasta practica este folosita chiar si de muzicieni inaintea concertelor si te ajuta sa diminuezi frica pe care o resimti inainte de a vorbi in public.

 

Tag-uri : discurs, frica de a vorbi in public, glosofobie, punctele tale forte,  sfaturi pentru timizi, sfaturi pentru a trece peste frica de a vorbi in public, sfaturi pentru introvertiti,   discurs, frica de a vorbi in public, glosofobie, punctele tale forte,  sfaturi pentru timizi, sfaturi pentru a trece peste frica de a vorbi in public, sfaturi pentru introvertiti.

Alte articole din aceeasi categorie

Photo

Facebook: cum cauti un job nou

Oricât de bizar ar părea, Facebook-ul este un instrument de căutare de joburi foarte util. Aşa cum profilul tău de facebook te poate ajuta să devii şomeră, el poate constitui ...Citeste mai mult

Photo

7 motive din cauza cărora nu promovezi

  Auto-evaluarea este cea mai anevoioasa incercare in viata. Si incepe mereu cu un exercitiu de sinceritate. De acord, exista sefi indiferenti, neintelegatori sau ravoitori. Insa pana si acestia pot fi educati, ...Citeste mai mult

Photo

Cum să-ți transformi hobby-ul într-un job

  Pentru inceput gandeste-te care sunt activitatile care-ti aduc cea mai mare satisfactie si cu care-ti petreci cea mai mare parte din timp si apoi gandeste-te cum ai putea sa le ...Citeste mai mult

Photo

Soluții istețe pentru a ține sub control stresul la birou

  Fireste, ati auzit  ca „munca nu a omorat pe nimeni”. Oricare dintre noi a primit macar o data lectia sclavii africani care au muncit pe plantatiile de bumbac ale colonistilor ...Citeste mai mult

Photo

Calea către o mai bună relaționare

 Cum sa comunici cu oamenii dificili la birou   Principala provocare la locul de munca este felul in care comunici cu oamenii dificili. Unii vorbesc mult si nu asculta niciodata, altii trebuie ...Citeste mai mult

Photo

6 moduri de a învinge fobia zilei de luni

Fie ca esti stresata pentru ca anticipezi o saptamana agitata la birou, sau pentru ca te simti vinovata ori secata de energie din cauza weekend-ului intens pe care l-ai avut ...Citeste mai mult

Photo

Tehnici de meditaţie uşoare şi eficiente pentru calmarea minţii

Calmarea mintii ni se pare un lucru peste puterile noastre mai ales in perioadele de maxim stres. Dar mintea poate fi “imblanzita” atata timp cat stim sa lucram cu ea ...Citeste mai mult

Photo

Cum scapi de stres

Specialistii ne recomanda cateva activitati simple care, facute zilnic, au efect de destresare a organismului. Diverse studii realizate de cercetatori din diferite tari evidentiaza cateva modalitati simple de a scapa de ...Citeste mai mult

Photo

Codul bunelor maniere la birou pentru proaspăt angajaţi

 Ti s-a spus ca trebuie sa fii tu insati pentru a castiga inimile celorlalti, insa acest lucru nu e neaparat valabil la locul de munca. Daca te numeri printre proaspat ...Citeste mai mult