Thursday, 29 June, 2017

Turda, Ioan Ratiu, 54/3, Tel. 0264312565 , dacicusmedia@clicknet.ro, afaceriardelene@gmail.com

Calea către o mai bună relaționare

 Cum sa comunici cu oamenii dificili la birou

  Principala provocare la locul de munca este felul in care comunici cu oamenii dificili. Unii vorbesc mult si nu asculta niciodata, altii trebuie sa aiba mereu ultimul cuvant. Unii critica gratuit, iar altii sunt, pur si simplu, cu capul in nori si nu-si respecta angajamentele. Toti cunoastem macar un astfel de om si cand ne „lovim” de el, cota stresului creste alarmant.

Sa lucrezi cu persoane dificile poate fi extrem de frustrant, fie ca este vorba despre seful tau, un coleg sau chiar un client. Cand planetele nu se aliniaza, iar intre voi ies scantei, stresul este inevitabil. Daca mai pui la socoteala si tensiunea care vine odata cu responsabilitatile pe care le ai, atunci obtii „mediul” perfect pentru un job de care ai vrea, mai degraba, sa fugi, decat sa ramai legat.

Proasta comunicare poate fi cauza stresului de la job. Invatand cum sa comunici cu oamenii dificili vei depasi tensiunile.

Dar cum sunt, mai exact, oamenii dificili? Simplu: sunt oameni cu care nu poti sa relationezi usor, iar intre voi se ivesc des conflicte. Specialistii spun ca gradul de dificultate a unei persoane se „masoara” si in functie de tine, adica in functie de respectul tau de sine, de increderea pe care o ai in propria persoana si de curajul tau profesional. De aceea, nu prea poti sa spui exact care sunt atributele unui om dificil la job; ele variaza si in functie de cum esti tu ca persoana si cum este celalalt.

Psihologii spun ca daca lucrezi cu oameni dificili cu care ai o relatie tensionata este in detrimentul sanatatii tale mentale. Din acest motiv, trebuie sa inveti sa faci fata celor care au personalitati mai dificile. Daca lucrezi zilnic cu astfel de oameni, urmeaza sfaturile de mai jos astfel incat sa-ti imbunatatesti relatia cu ei. Un stres in minus la munca te va ajuta la munca sa ai o atitudine mai pozitiva  si in afara biroului! 

 Cai de a-ti imbunatati comunicarea cu oamnii dificili 

1. Fii calma. De cate ori apare cate-o situatie tensionata (un schimb rautacios de replici, o confruntare de idei), incearca sa fii cat poti de calma. Daca iti pierzi cumpatul si te comporti exact ca interlocutorul tau, nu vei reusi niciodata sa colaborati. Persoanele calme sunt vazute ca persoane care detin controlul si sunt mai respectate.

2. Incearca sa intelegi intentiile celuilalt. Nimeni nu este dificil pentru ca ii place sa fie dificil. Chiar si cand pare ca cealalta persoana vrea sa iti „vina de hac”, incearca sa intelegi de ce se comporta asa. Pune-ti intrebari: ce il face sa reactioneze in acest fel, ce il opreste sa coopereze cu tine, ce poti sa faci tu ca sa rezolvi situatia?

3. Pune intrebari mai in loc sa emiti afirmatii. Oamenii dificili au pareri puternice. Cateodata au dreptate, dar pot si gresi. In ultimul caz, ca sa-i dovedesti persoanei ca se inseala, pune-i intrebari si nu emite afirmatii. Punand intrebari poti ajuta persoana respectiva sa-si dea seama unde greseste, minimizand in acelasi timp si riscul unei confruntari neplacute.

4. Foloseste mai des persoana I, decat persoana a II-a. Cand te referi la o situatie punand accentul pe persoana ta, exista un risc mai mic de a se intelege ca il acuzi pe celalalt. In acest fel, este mai putin probabil ca interlocutorul tau sa reactioneaze negativ. Deci, in loc sa spui „Nu mi-ai trimis acel e-mail”, spune „N-am primit acel e-mail”.

5. Nu raspunde negativ. De cele mai multe ori, cand o persoana trimite un mesaj negativ sau are o atitudine dificila, incearca sa obtina un raspuns de la tine. Cand reactionam negativ, oferim exact ceea ce se asteapta. Este insa recomandat sa oprim cercul vicios al negativismului. Daca atitudinea celuilalt te supara prea tare, nu-i raspunde pe moment pentru ca mai apoi s-ar putea sa regreti.

6. Accepta oamenii asa cum sunt. Daca te confrunti cu o persoana dificila, vei incerca sa o schimbi. Nu face acest lucru, pentru ca nu vei reusi decat sa-ti consumi energia , si chiar sa inrautatesti si mai mult lucrurile. In sensul ca persoana nu se va schimba cu una cu doua si te va privi pe tine ca pe o persoana dificila. 

Tag-uri : oameni dificili, cum sa iti mentii bunele relatii cu colegii, relatiile cu colegii la birou, conflicte la birou, cum sa comunici la job, relatia cu colegii, relatia u seful la birou, oameni dificili, cum sa iti mentii bunele relatii cu colegii, relatiile cu colegii la birou, conflicte la birou, cum sa comunici la job, relatia cu colegii, relatia u seful la birou

Alte articole din aceeasi categorie

Photo

Facebook: cum cauti un job nou

Oricât de bizar ar părea, Facebook-ul este un instrument de căutare de joburi foarte util. Aşa cum profilul tău de facebook te poate ajuta să devii şomeră, el poate constitui ...Citeste mai mult

Photo

Cum să depășești frica de a vorbi în public

  Daca aceste simptome iti suna familiar, atunci e timpul sa faci ceva. Glosofobia, adica frica de a vorbi in public, nu este ceva incurabil. Se poate trata prin pregatire si ...Citeste mai mult

Photo

7 motive din cauza cărora nu promovezi

  Auto-evaluarea este cea mai anevoioasa incercare in viata. Si incepe mereu cu un exercitiu de sinceritate. De acord, exista sefi indiferenti, neintelegatori sau ravoitori. Insa pana si acestia pot fi educati, ...Citeste mai mult

Photo

Cum să-ți transformi hobby-ul într-un job

  Pentru inceput gandeste-te care sunt activitatile care-ti aduc cea mai mare satisfactie si cu care-ti petreci cea mai mare parte din timp si apoi gandeste-te cum ai putea sa le ...Citeste mai mult

Photo

Soluții istețe pentru a ține sub control stresul la birou

  Fireste, ati auzit  ca „munca nu a omorat pe nimeni”. Oricare dintre noi a primit macar o data lectia sclavii africani care au muncit pe plantatiile de bumbac ale colonistilor ...Citeste mai mult

Photo

6 moduri de a învinge fobia zilei de luni

Fie ca esti stresata pentru ca anticipezi o saptamana agitata la birou, sau pentru ca te simti vinovata ori secata de energie din cauza weekend-ului intens pe care l-ai avut ...Citeste mai mult

Photo

Tehnici de meditaţie uşoare şi eficiente pentru calmarea minţii

Calmarea mintii ni se pare un lucru peste puterile noastre mai ales in perioadele de maxim stres. Dar mintea poate fi “imblanzita” atata timp cat stim sa lucram cu ea ...Citeste mai mult

Photo

Cum scapi de stres

Specialistii ne recomanda cateva activitati simple care, facute zilnic, au efect de destresare a organismului. Diverse studii realizate de cercetatori din diferite tari evidentiaza cateva modalitati simple de a scapa de ...Citeste mai mult

Photo

Codul bunelor maniere la birou pentru proaspăt angajaţi

 Ti s-a spus ca trebuie sa fii tu insati pentru a castiga inimile celorlalti, insa acest lucru nu e neaparat valabil la locul de munca. Daca te numeri printre proaspat ...Citeste mai mult