Thursday, 29 June, 2017

Turda, Ioan Ratiu, 54/3, Tel. 0264312565 , dacicusmedia@clicknet.ro, afaceriardelene@gmail.com

7 motive din cauza cărora nu promovezi

 

Auto-evaluarea este cea mai anevoioasa incercare in viata. Si incepe mereu cu un exercitiu de sinceritate. De acord, exista sefi indiferenti, neintelegatori sau ravoitori. Insa pana si acestia pot fi educati, daca te dovedesti indispensabila la locul de munca si iti joci inteligent toate cartile. A fi un bun profesionist nu implica doar sa iti cunosti bine meseria. Iti trebuie si inteligenta sociala, tact si mai ales, incredere in tine.  Mai mult ca oricand, incearca sa eviti „greselile capitale” care te tin tot mai departe de incununarea succesului tau.

1. Muncesti prea mult

Uimitor dar adevarat, munca peste program nu este intotdeauna bine privita. Seful poate considera fie ca nu lucrezi eficient, fie ca nu ai o viata personala (iar dependenta de munca este deja o boala patologica si trebuie tratata in consecinta). Mai mult, se va obisnui sa aiba mereu la dispozitie un „copil de mingi” care spune mereu „DA” la noi proiecte, se ocupa de tot ce inseamna derulare si implementare si isi mai ajuta si colegii! Bunavointa ta va fi considerate absolut fireasca si sarcinile pe care singura alegi sa ti le asumi vor deveni parte integranta a „pachetului promotional”. Iar motivul de a plati in plus pentru asa ceva, dispare. Ce e de facut? Nimic mai simplu! Invata sa mai spui „NU” din cand in cand, amintindu-i elegant sefului ca aceste sarcini nu intra in atributiile tale. Iar daca accepti sa le indeplinesti, ar trebui introdus in discutie si subiectul „promovarii”. Altminteri, te limitezi la obligatiile care ti s-au trasat de la bun inceput.

2. Implicare, nu disperare

Nu e ok sa iti asasinezi seful si colegii de doua-trei ori pe luna cu propuneri de imbunatatire a muncii in colectiv si teambuildinguri, daca acestea nu au primit atentia cuvenita de prima data. Nu esti majoreta si nici lider de opinie. Este in regula sa vii cu idei noi, din cand in cand. Fara sa ridici tonul, evident, pentru a capta atentia. Daca sugestiile tale nu au fost insa puse in practica, opreste-te. Altminteri, seful va capata impresia ca dedici mai mult timp proiectelor de optimizare decat muncii propriu-zise.

3. Periculos de prietenoasa

Sub nicio forma, nu ai voie sa iti expui viata personala la serviciu! Evident, discutiile la cafea sunt o forma de relaxare. Dar nu un confesional! Cu cat colegii sau seful detin mai multe informatii despre tine, cu atat e mai rau. Iti faci un deserviciu impartasind detalii ale relatiei tale amoroase sau probleme de familie cu colegii. Mai ales cand esti proaspat angajata. Increderea se formeaza si se consolideaza in timp. Pana sa ajungi la „intimitati”, rezuma-te la subiecte legate de job, hobbyuri, mondenitati sau actualitati.

4. Mii de scuze

Greselile sunt omenesti. A persevera este iarasi uman, dar iti poti pierde jobul, la un moment dat. Si nicio ploaie de scuze nu te mai poate salva. Prin urmare, daca ai facut o prostie la un moment dat, corecteaza-te sau cere-i cuiva sa te ajute si multumeste frumos. Nu incepe sa iti torni cenusa in cap fata de sef si colegi. Te vor privi ca pe o incapabila slaba de inger. Iar tu nu esti asa, corect? Atentie! Asta nu inseamna sa nu iti recunosti greseala. Dar inceteaza sa ceri indurare pentru orice nimicuri.

5. Neincrederea, mama esecului

Ceri mereu sa fii verificata? Munca ta solicita constant aprobari, critici sau laude? Te simti nesigura pe ceea ce ai facut? Modifici imediat lucrarea, daca cineva o cere? Ei bine, ai o problema. Si aceasta poarta numele de „neincredere”. Faci acelasi lucru de ceva timp si il faci bine. Ar fi trebuit ca asta sa iti intre deja in sange. In ziua in care vei inceta sa alergi dupa parerile altora si sa iti fie suficienta a ta, atunci vei putea spune ca esti pe drumul cel bun. Angajatii in pozitii de management nu au nevoie de confirmari. Ori tu acolo vrei sa ajungi, nu?

6. Barfa, sursa de probleme

Nimic nu e mai urat decat sa iti barfesti colegii sau mai rau, seful. Nu iti aduce niciun beneficiu concret, ba mai mult, te descalifica total. Oricat de tentant ar fi, cand auzi pe cineva barfind, nu da curs discutiei ci retrage-te in liniste. Pastreaza anumite pareri numai si numai pentru tine. Majoritatea discutiilor de acest gen sunt doar CAPCANE PROFESIONALE. Iar o femeie inteligenta are datoria de a le evita cu gratie si succes.

7. Atitudine prea relaxata

Stai prea comod in scaun, cu mainile la ceafa sau in buzunar? Dai impresia ca nu ai nimic de facut si te plictisesti? Ai fost surprinsa stand pe retele de socializare sau pe chat in timpul programului? Le spui glume colegilor sau sefului in birou si nu in pauza de cafea? Ei bine, ai o bila neagra. La munca trebuie sa fii vazuta muncind. Sau preocupata de domeniul in care lucrezi. Se intampla sa ai prea mult timp liber? Navigheaza pe Internet si citeste articole legate de meseria ta. Se numeste imbunatatire profesionala iar compania/seful investeste in asa ceva, platindu-ti un salariu. Ai toate motivele sa o faci, oricat de tentante ar fi alte activitati. Iar daca tot nu te poti abtine, macar asigura-te ca nu te spioneaza nimeni, ca ai deschis mai multe ferestre utile muncii tale si ca ai mereu o mina preocupata. Si arunca imediat toate revistele/cataloagele de moda si cosmetice de pe biroul tau! De aceea s-a inventat sertarul…

 

Tag-uri :  atitudinea  la birou, barfa la job, promovarea  la locul de munca, relatia cu seful la job, atitudinea  la birou, barfa la job, promovarea  la locul de munca, relatia cu seful la job.

Alte articole din aceeasi categorie

Photo

Facebook: cum cauti un job nou

Oricât de bizar ar părea, Facebook-ul este un instrument de căutare de joburi foarte util. Aşa cum profilul tău de facebook te poate ajuta să devii şomeră, el poate constitui ...Citeste mai mult

Photo

Cum să depășești frica de a vorbi în public

  Daca aceste simptome iti suna familiar, atunci e timpul sa faci ceva. Glosofobia, adica frica de a vorbi in public, nu este ceva incurabil. Se poate trata prin pregatire si ...Citeste mai mult

Photo

Cum să-ți transformi hobby-ul într-un job

  Pentru inceput gandeste-te care sunt activitatile care-ti aduc cea mai mare satisfactie si cu care-ti petreci cea mai mare parte din timp si apoi gandeste-te cum ai putea sa le ...Citeste mai mult

Photo

Soluții istețe pentru a ține sub control stresul la birou

  Fireste, ati auzit  ca „munca nu a omorat pe nimeni”. Oricare dintre noi a primit macar o data lectia sclavii africani care au muncit pe plantatiile de bumbac ale colonistilor ...Citeste mai mult

Photo

Calea către o mai bună relaționare

 Cum sa comunici cu oamenii dificili la birou   Principala provocare la locul de munca este felul in care comunici cu oamenii dificili. Unii vorbesc mult si nu asculta niciodata, altii trebuie ...Citeste mai mult

Photo

6 moduri de a învinge fobia zilei de luni

Fie ca esti stresata pentru ca anticipezi o saptamana agitata la birou, sau pentru ca te simti vinovata ori secata de energie din cauza weekend-ului intens pe care l-ai avut ...Citeste mai mult

Photo

Tehnici de meditaţie uşoare şi eficiente pentru calmarea minţii

Calmarea mintii ni se pare un lucru peste puterile noastre mai ales in perioadele de maxim stres. Dar mintea poate fi “imblanzita” atata timp cat stim sa lucram cu ea ...Citeste mai mult

Photo

Cum scapi de stres

Specialistii ne recomanda cateva activitati simple care, facute zilnic, au efect de destresare a organismului. Diverse studii realizate de cercetatori din diferite tari evidentiaza cateva modalitati simple de a scapa de ...Citeste mai mult

Photo

Codul bunelor maniere la birou pentru proaspăt angajaţi

 Ti s-a spus ca trebuie sa fii tu insati pentru a castiga inimile celorlalti, insa acest lucru nu e neaparat valabil la locul de munca. Daca te numeri printre proaspat ...Citeste mai mult